Fredag 4 November 2011 fortsättning...

Vad ska jag tänka?
Jag var precis på stan och handlade.
Bakom mig stod en alkolist (kände det på lukten och såg det på honom),
vi packade varorna samtidigt och när jag nästan var klar säger han
-" Vilken fin ring."
Jag svarade "Tack, jag gillar guld ringar!"

Jag fick en konstig känsla i magen, varför kollar han på mina händer/fingrar?
Tänkte han fösökta ta min ring? Varför i så fall?

Men efter detta gick jag ut ur affären och låste upp cykeln och valde att rulla den hem,
då jag handlat och hade tung ryggsäck och en påse med en stor kattmat påse i ena handen.
Men när jag gick förbi affären och tittade in så stod han där in och sneglade på mig.
Så jag blev lite orolig ifall han kanske skulle förfölja mig hem, eller vad som skulle ske.
Eller var han bara snäll och sa vad han tyckte om min ring?

Men jag tittade bakom mig lite då och då på vägen hem, för att se att han inte gick efter.
Väl hemma så skynda jag mig och låste dörren.

Vad ska man tro egentligen?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0