Onsdag 19 Maj 2010 fortsättning...

Har ni sett på Aftonbladet?
The human Centipede (First Sequence)
(anonns tagen från aftonbladet.se)

Filmen som får publiken att spy

Den kallas den ”äckligaste filmen någonsin”.
Nu har ”The Human Centipede (The First Sequence)” gått upp på bio i USA.
Och skräckfilmen får biopubliken att spy, skriver The Sun.


”The Human Centipede (The First Sequence)” handlar om en galen kirurg som tar tre turister, två kvinnor och en man, till fånga. Planen är att med hjälp av skalpell och sytråd förvandla dem till en mänsklig tusenfoting.
Låter det magstarkt? Det verkar det vara också.
Filmen, som blivit en internetsnackis med en trailer med miljontals tittningar på YouTube, har kallats ”den äckligaste någonsin”.
När nu ”The Human Centipede (The First Sequence)” visats i utsålda biosalonger i USA rapporteras biobesökare spy av vämjelse, skriver The Sun.
Vissa resencenter ska också ha varnat folk att inte äta innan filmen.
– Jag vet att det är en väldigt sjuk idé men jag visste att folk skulle prata om den, säger filmens regissör Tom Six.

Fick idén efter ett skämt

Holländaren berättar att han fick idén efter ett samtal med vänner.

– Varje gång jag läste nyheter om en pedofil eller något liknande brukade jag säga till mina vänner att man borde sy ihop deras munnar med rumpan på en tjock lastbilschaufför som straff. Alla sa att det var en hemsk idé, men jag tyckte att det var en bra idé för en film, säger Tom Six till shocktillyoudrop.com.

Tom Six kontaktade till och med en riktig kirurg från Holland för att få operationsscenerna 100 procent realistiska.

Två uppföljare

Resultatet – och reaktionerna – blev som han ville. Många av de kvinnliga skådespelarna lämnade manusläsningen under castingen när de förstod vad filmen gick ut på. Nu verkar publiken göra likadant.

– Vi har visat filmen från Australien till Japan. Alla pratar om den och det gör mig som filmmakare stolt. Man får så många reaktioner. Vissa biobesökare kommer att skratta åt den svarta humorn medan andra kommer att må hemskt dåligt. Många kvinnor har blivit mycket arga på mig. Några hatar mig, säger Tom Six.

När ”The Human Centipede (The First Sequence)” visades på Stockholms Filmfestival i höstas varnades känsliga personer. Snart kommer den till Europa.

För den som inte kan få nog av orgier i sadism och operationsscener jobbar Tom Six med två uppföljare.

De kommer att bli äckligare, har Tom Six lovat.

 


 

Någon mer än jag som blir sugen på att se den bara för dom skriver som dom gör?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0