Onsdag 8 December 2010

Till minne av min morfar!

Det finns något som är starkare än döden.
Det är din härlighet, närvaro och glöden
Glöden av din personlighet
som inom oss är en helighet.
Helig som den person du var,
Som alltid kommer finnas kvar,
Du förlorat din slutstrid
från sjukdom och smärta
Men lever dock alltid
kvar i mitt hjärta.


Jag har mina tårar på min kind
Det är då som min morfar bli påmind.
Kan du förstå varför jag gråter?
Jag hoppas vi ses åter.
En sak som är svår för själen att förstå
Inget mer än att låta tårar och känslor bestå.


Jag kan ta all dåligt, jag kan ta den smärta!
För morfar kommer alltid att finnas i mitt hjärta!
Jag kan sakna styrka, jag kan sakna mod,
Men jag kommer alltid att ha morfar i mitt blod!
Vi kan gråta en tår, jag kan ta till mitt försvar.
Men morfar kommer alltid vara den morfar jag har


Kommentarer
Postat av: Kajsa

<3

2010-12-09 @ 21:11:05
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0