Onsdag 1 December 2010

I Måndags 15.30 piper väckare för då måste jag kliva upp och göra mig klar för att sedan gå till tåget.
Jag gick till tåget som var 15 minuter sent, oj fine!
Jag skulle vara framme 08.30, gissa när jag kom fram? Jo, 09.45, då vi måste invänta mötande tåg, dom blev tvungen att
byta ut säkring på en vagn + att vi hamnade efter ett godståg som bogserades.

Ja, men då jag var framme på Centralen så hade ju jag stressat upp för jag visste jag var sen, så jag irrade runt och visste var jag skulle gå,
jag frågade en dam i en sån är lucka för stämpelkort som pekade åt ett håll, - "Jag tror det är dit"
JAHA, så jag gick åt hållet hon sa, som tur var det rätt håll så jag följde strömen ioch ut vid Burger King.
Sedan så gick jag självklart åt fel håll så jag frågade en man som stod ute vid vägen och såg ut som han
inväntade någon, han pekade och guidade mig till Åhlens huset, sedan så var det mittemot så då hittade jag.

Sedan så har utbildningen gått bra, trevliga människor och kanon föreläsare.
Bra variation och utbildningen, frågor, rollspel, grupp uppgifter, enmans uppgifter m.m
Då dag 1 var slut så gick jag till hotellet som var på gatan bakom (nära så tur var)
När jag kom dit så var det problem med faktura för just mig, men det skulle dom lösa så hon gav mig en nyckel och vilken våning jag skulle till.
Jag gick dit, började äta salladen jag tagit med till middag, då plötsligen en kille låste upp dörren och klev in.
Han sa bara ursäkta och stängde dörren och gick.
Så jag satt där och var fundersam om alla hade samma nyckel så man kunde gå in var som helst, INTE TREVLIGT!

Jag tänkte efter 30-45 minuter att jag duschar då, jag hann bara in i duschen då det börjar ringa i telefonen på rummet.
Så det blev en otroligt snabb duscha för att sedan ringa upp receptionen för att höra om det var dom som ringt.
Jo, det var det, jag var tvungen att komma ner för att byta nyckel, då jag skulle byta rum.
Tydligen så skulle rummet jag fick först renoveras tidigt morgonen efter.
Så jag klädde mig och packade väskan och gick ner, fick nya nyckeln och gick upp igen.
Väl inne på rummet så kollade jag bara genom utbildnings materialet och segade.
Sedan blev det tidigt i säng.

Jag klev upp 07.30, gjorde mig klar och gick.
Började utbildningen 08.30 och det var kanon även dagen 2, tiden gick väldigt snabbt.
När utbildningen var slut inväntade jag föreläsaren för att gå tillsammans med honom till Centralen ( så jag inte tappa bort mig)
Vi gick till Centralen, DÄR DET VAR KAOS! Herregud vad folk det var. Alla tittade på monitorna för att se ankommande och avgående tåg.
Självklart så stod Jacobs (föreläsaren) tåg med, men inte mitt, så vi sa HejDå och han gick iväg.
Jag stod kvar själv med kanske 1500 andra förvirrade människor, efter 30,40 minuter dök mitt tåg upp.
Jag gick till rätt perong och väntade, det kom ett tåg och det gick ut folk, men vi fick inte kliva på än.
Efter 15,20 minuter hör man i högtalarna att tåget är inställt och vi måste skynda till bussterminalen , gate 8 och 9.
Så alla illade iväg dit, när man kom dit så blev det stop igen, det fanns inga bussar eller något.
Det kom "kundservices" personal som informerade om att alla tåg till Sundsvall förutom 1 var inställda så människor för 3 fulla tåg stod där och väntade.
Efter ett tag sa dom att bussarna var beräknade att gå 18.30.

Då klockan blev 18.30 fanns det inga bussar där, första bussen kom vid 18.40 så alla började trängas och gå ut.
Jag hamnade iaf på rätt buss som bara stannade i Gävle, Söderhamn och Hudiksvall, så då var jag på väg hem efter MÅNGA OM OCH MEN. Men alltså det var ingen trevlig hemresa förutom trevligt sällskap av en man från Gävle. Men buss chaffören höll på att somna flera gånger, märkes då han körde på vita strecken på höger sida LÄNGE.Väl inne i Gävle, då alla Gävlebor klivit av så skulle ju busschaffören försöka komma därifrån.
Herregud, han vänta på en parkeringsplats, så det var tajt och svårt att ta sig därifrån, det var sjukt pinsamt.
Det vara alltså inte meningen att man skulle göra så.

Men vi kom därifrån, men då hittade han ju inte ut från Gävle så han irrade runt på små gator, körde mot rött och allt. Men efter en stund kom en manlig passagerare och guidade chaffisen ut från Gävle, vi hamnade på E4an och åkte hemöver till Söderhamn.
Så jag kom fram till Söderhamn 22.45, då gick jag hemöver och hämtade Jens på vägen.
Så vi gick hem, jag åt middag vid 23.15 tiden och sedan bums i säng.

Så idag när väckaren ringde 07.15 ville jag verkligen inte kliva upp och gå ut i kylan -13
Men nu sitter jag här!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0