Måndag 26 Oktober 2009

"Ont, det gör ont"

Ja detta citat passar perfekt för denna dag (och helg)
Då jag i Lördags morsse vaknade och hade så otroligt ont i käke,
men endast på vänster sidan.
Startar från överkäken ner till halsen.
Kan inte öppna munen helt och hållet,
Kan inte tugga eller svälja som vanligt,
Samt imorsse såg jag att hela vänster sidan (käken) var uppsvälld.
Ser ut som jag har fyrkantigt ansikte på vänster sida och från höger sidan som vanligt.

Samt igår vid middagslagningen skulle jag vara duktig och ta fram matberedadren och dammtorka den,
Ja, det gick ju bra det blev rent och fint men jag råkade rengöra egget på ena knivbladet på en del som hör till maskinen, så det pulserade ut blod ut fingertoppen på mig.
Jag skyndade till handfatet på toan och hällde iskallt vatten på öppningen, de blev ganska djupt (tycker jag iaf)
Nästan 1 cm, jag bara skakade.
Fy en sån känsla och trasan jag använde, ja den var bara att slänga då den var i strimlor och blodig.

Nej, inget mer gnäll.
Idag efter jobbet (måste jobba över) så måste jag skynda för fixa tvätten tills vi ska tvätta 19.00,
Samt så måste middagen göras och ätas och disken måste diskas.
Det blir fullt hus när man kommer hem från jobbet.
Från ett jobb till ett annat, kan man nästan säga.

Jag längtar till på Fredag, dagen börjar med att jag jobbar helv dag, (07.45-11.45)
Sedan åker Jens, jag och kissarna till Sollefteå:)
För Jocke fyllt år (den 29) och fest med vänner och mycket mer.
Så det skall bli en underbar helg i Sollefteå till helgen, ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0