.. ...

Sollefteå över helgen..

Jens och jag åkte till Sollefteå i Fredag, allt gick bra.
Vi stannade och käkade på Max i Sundsvall, sedan raka vägen hem (via Viksjö vägen)
När vi var på Graninge vägen hade vi en annan Audi framför oss, men medan Jens snackade i telefon med sin mamma,
så såg jag att det var något som flög rakt in i bilen framför, på förarens sidoruta och sedan kom det ett stort moln av dun coh fjädrar. Då var det en fågel som flög rakt in i bilens sidoruta.

Efter ett tag körde vi om denna bil och efter några kilometer så tänkte vi inte längre på fågeln som flög rakt in i bilens ruta så vi bara körde på. Med sedan såg vi något som bara flög rakt in i vår framruta.
Då var det en duvhök (tror vi) som flög rakt in i rutan så halva rutan sprack.
Jag och Jens blev rädda och skrek, vi stannade inte för vi kollade i backspeglarna men kunde inte se någon fågel.
Den liksom studsade bort från rutan, Jens blev rädd att det var mer än rutan som pajade.

Efter några kilometer till så kom en fiskmås och vi såg att den också var på väg mot framrutan, så vi tvärnitade och fiskmåsen flyttade sig som tur var.

När vi kom fram till Sollefteå åkta vi till Risön, till Tove & Sannes sommar cafe, där vi kollade hur det var med bilen och stannade och drack en milkchake. Sedan körde Jens hem mig till mina föräldrar.
Där vi visade pappa vad som hände.
Jens tog med bilen och jag stannade kvar.

På Lördagen tog jag pappas bil och åkte till Jens. han hade ringt till glasmästeriet som skulle åka till Sundsvall och hämta en ny ruta till oss och fixa dettta på Lördags kvällen.
Så vi åkte och en snabbis och köpte present till Hasse, sedant og jag en sväng själv på stan och köpte fiskelina till min lillebror. Jag åkte tillbaka till Jens och vi satt och bara segade. Var så otroligt varmt.

Vid halv 3, 3 tiden så åkte vi och lämnade bilen hos Sollefteå slagmästeri.
Jag gick in på Coop och handla till middagen, sedan åkte jag och Jens till mina föräldrar coh startade med middagen.
Jag marinerade köttet vi skulle grilla, jag och Jens började med salladen och pappa började grilla.

Efter ett tag så var maten klar och vi åt, efter maten gav vi Jens hans sena födelsedags present.
En kameraväska, till hans systemkamera.

Efter ett tag vi ätit och hunnit vila magen så tog vi (pappa, jag, Jens och lillebror + Lakrits) fyrhjulingen till älven.
Där pappa, lillebror och lakrits badade. Efter ett tag kom det dit mer och mer folk, eftersom det är fler som har sina båtar vid våran. Såg även vi tog en båt tur, vi fick se bävrar, nipan raset, en död fågel som hängde i nacken på en strömledning.

Vi åkte tillbaka hem och spelade Uno, men vi orkade inte spela klart då alla blev för sega, så Jens och jag gick in och såg på Natural Born Killer. Sedan sov vi.

Söndagen vaknade vi vid halv 10, 10 tiden och gjorde oss klara för att hämta bilen klockan 11.
Så när vi var klarar tog vi och åkte ner till stan coh hämtade bilen och åkte till Jens.

Hos Jens så hjälpte vi till med att fixa inför kalas, firande av Hasse och Jens.
När allt folk kommit så började ät kycklingsallad m.m
Efterrätten blev jordgubbar, glass, morotskaka m.m
Jens och Hasse började öppna paket.
Hasse fick gå skattjakt till han hittade vår present, som var en ny skottkärra.

Efter gästerna åkt, vi plockat undan och diskat, så tvättade Jens, jag och Hasse, vår bil.
Efter bilen var tvättade, la jag mig i hängmattan och slappade och solade.
Sedan blev det middag.

Jens och jag packade ihop och begav oss hemöver.
Stannade till i Sundsvall för kiss stop och en marängswich på McDonalds.
Efter vi åkt i kanske 3 minuter så kom vi till en bilkö, där vi fick stå/köra lite i cirka 30 minuter.
Så det tog sin tid, då var det vägarbete, de asfalterade om vägen på vår sida.

Men efter vi åkt förbi vägarbetet så gick hela bilfärden felfritt och bra.
Hem ljuva hem.
Sov!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0