Onsdag 2 December 2009

"Julen är här & lyser frid på jorden"

Så skönt att vinter börjat tagit sig hit.
Börjar bli lite små less på att snön inte hittat hit till Söderhamn bara,
var ju i Sollefteå i helgen och där kom snön.

I Måndags började jag att göra julfint hos oss,
Samt storstädningen är igång.
Började i klädkammaren igår kväll.
- Slänga papper/tidningar och kartonger
- Upp med sommar skor och annat dyligt till vinden
- Sortera, ordning och reda.

Sedan skall jag även ta tagit i min garderob och mina byråer med kläder.
Men jag har tänkt ta ett rum i taget, annars blir det aldrig helt klart,
jag vet att det aldrig blir klart.



I helgen har jag tänkte sätta fart med julklapparna.
Vad skall jag (vi) köpa till alla?
Vad vill alla ha?
Vart ska vi köpa dom?

Åhh, jag älskar julen stämningen som kommit nu.
Julpyntet framme i stan också:)
Samt alla fönster man går förbi, mysigt!

Jag måste även köpa ny vinter jacka som sagt.
Men jag har inte hittat någon än,
jag hittade en men den hade fått så dåliga betyg.
La Redoute, parkas

Den är ju super snygg.
Men tydligen dålig passform, "står ut", stor i storleken.
Det tycker jag är jätte synd, då jag äntligen hittade en fin jacka jag ville ha.
Så har någon något bra förslagpå en jacka?
Jag vill ha en parkas.

Jag måste jobba vidare nu.
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0