Påhitten i Sollefteå... (det kommer bilder)

20/12 - Jens och jag lämnade Söderhamn och stannade till i Birsta för att handla sista julklapparna.
 När vi kom till Sollefteå blev den inbärning av allt och middag hos Lindgrens.
Vid 20.30 tiden körde svärfar oss till tjärnerna, fest hos Andrea. Efter några timmar där, då alla skulle till krogen ringde Jens och jag Björk som körde oss hem till Lindgren igen och där satt Fannys kompisar och väntade på att Fanny och Jesper skulle komma, vi hade lånat tomtemaskar av min pappas jobb som vi klädde ut oss i och satte och i soffan och väntade på att dom skulle komma.
Då dom kom bad Hasse dom gå in i vardagsrummet och kolla på julgrannen som stod där (men det fanns ingen julgran där, utan vi alla satt där) och Jesper började skratta och Fanny bara skrek,haha.
En lyckad kväll, helt enkelt.

21/12 - Sov väldigt länge, sedan så spelade vi lite guitar hero 4 ( fast med bara gitarr, jag köpte spelet och gitarr i Birsta)
Så det blev mest guitar hero denna dag.

22/12 - Sov hemma hos mina föräldrar och min pappa kom och hämtade mig vid 11.00 tiden och då åkte vi en sväng på stan i väntan på Kajsa. Kajsa och jag skulle sola och bada. Efter solningen och badet gick vi en sväng på stan och kikade, jag köpte ett par jätte fina röda pumps på super rea. Efter ett tag på stan med shopping och fika så körde Kajsa mig till Jens. Den kvällen blev det bara mys.

23/12 - Mamma kom och hämtade mig på förmiddagen coh vi shoppade lite, mat och sista julklapparna.
Sedan blev det hemfärd till Björäng och städa rummet, såg någon film och myste med min Miranda:)
+ att vi klädde grannen och slog in julklapparna.

24/12 - Vaknade vid 9 tiden, såg på tv och sedan gick jag och fikade. Sedan efter ett tag kom farmor med julklappar, sen drog det sig ihop för Kalle Anka på tvn, farmor åkte till kusinerna så alla gick upp och såg på Kalle Anka. Efter Kalle Anka så dukade vi bordet och åt julmiddagen.
Efter julmaten va klar och alla var mätt och belåtna så städade vi undan och gick upp igen och delade ut julklappar efter ett tag kom Jens och skulle hämta mig men jag hade ju inte öppnat alla julklappar då så han öppnade julklapparna som var till oss båda och jag gjorde mig klar för att åka vidare till Lindgren och fira julen vidare.
Jens och jag åkte till Lindgren och  där satt alla i vardagsrummet och väntade på julklappar och Jens började dela ut och sedan öppnade var och en i taget och den som gav julklappen läste ett rim till paketet. Efter alla julklappar var öppna och alla glada så gick Jens och jag och la oss.

25/12 - Sov väldigt länge denna dag, klev upp vid 11 tiden och vid 1 tiden skulle vi vara hos Jens farmor på jullunch, så vi gjorde oss klara och åkte dit och fick i oss frukost/lunchen, sedan fick vi skynda oss i väg för klockan 15.00 skulle Jens och jag på återvändarmatchen (hockeymatch mellan Sollefteå A-lag och några återvändare som spela i andra lag någon annan stans). Det var hemskt mkt folk där.
Efter matchen var slut blev det raka spåret hem till Jens för att äta middag och göra oss klara för att jobba på Hullsta, disco 21+. En kvällen gick väldigt bra, inge bråk och ståhej. Vi började vid 21.00 och kom hem och la oss vid 05.00 tiden.

26/12 - Vi bara sov och sov och sov....

27/12 - Ingrid och jag åkte på mellandagsrean,jag hittade en klänning och en kofta.
Sedan fick vi skynda hem och göra oss i ordning för det blev herrmiddag på kvällen, 3 rätters.
Alla killar/herrar stack ner till Svande och började med middagen och alla tjejer/damer stannade hos Lindgren på fördrink  m.m
Sedan vid kvart över 6 fick vi komma ner, där tog herrarna ens jacka och hängde upp och en annan herre gick och bjöd på fördrink och sedan blev det mingel ett tag innan förrätten blev klar.
När förrätten blvit klar fick vi sätta oss och det blev 3 olika små förrätter, små mackor med olika pålägg. Otroligt gott ialla fall. Sedan varmrätten blev det kalkon och  potatis, helt underbart gott med kalkon.
Sist kom efterrätten som var citronpaj, med "marängtäcke". Alla rätterna fick 5 stjärnor.
Efter all mat var klar hjälptes alla åt att flytta bord och stolar för vi skulle leka slevleken.
Efter slevleken var klar gick vi hem, slappade innan det blev sov dags.

28/12 - Blev slappa i sängen på förmiddagen och på eftermiddagen kom ammam min och hämtade mig för vi skulle handla lite inför min födelsedag. När vi kom hem så ringde jag morfar och Ingrid för att be dom komma och gratta mig där på kvällen eftersom dom inte kunde på min födelsedag. Så efter några timmar kom dom och hälsade på. Jag fick ett halsband och morgonrock. Sedan blev det hopp i säng och se film med Miranda.

29/12 - Blev väckt vid halv 10, fick fika och paket på sängen, efter all paketöppning så klädde jag mig och gick ut och körde skoter (tog med mig pappa) jag körde skoter en timme och pappa fick sitta bakpå.
När vi kom hem så blev det att fräscha upp sig, sedan kom farmor och grattade mig och vi fikade. Efter någon timme till kom Jens och vi fikade igen och jag fixade mig för att åka vidare. Vi åkte till Jens där jag fick mer paket, efter paketöppningen där blev vi tvungen att skynda oss till Valvet, vi hade bokat bord för min och Jens familj. Det blev middag där, sedan drog jag,jag och jocke vidare till bowlingen där mina kompisar väntade och vi bowlade i 2 timmar där, hemskt roligt hade vi. Jag tro faktiskt det inte var någon som missade rännan iaf, hahaha.
Efter bowlingen va slut så åkte jag, Jens, Jocke, Björk och Sinnica till Lindgren på liten efterfest. Vi spelade guitar hero.

30/12 - Mamma kom och hämtade mig runt 12,13 tiden och vi (jag,mamma,andré och robin) åkte till Sundsvall och Birsta för mellandagsrea shopping. Jag hittade faktiskt en del, örhängen, klänningar,väska och en skohylla m.m. Sedan efter många timmar i Sundsvall blev de hemfärd och sova med Miranda.

31/12 - Vaknade på förmiddagen och mamma blonderade mig och jag packade inför att fira nyår och sova hos Jens.
Gjorde mig klar och sedan kom Jens och hämtade mig och vi åkte till Lindgren coh gjorde oss fina till middagen, familjen Lindgren (utom Fanny) jag och Pernilla skulle käka 3 rätters middag ihop. Blev samma förrätt som på herrmiddagen och till varmrätt blev det något helt nytt, efterrätten blev ananaspaj.
Efter middagen smält ner i magen spelade vi lite charader och gjorde oss klara för att åka vidare till fest.
Knut (Jens morfar) körde oss till ställerna vi skulle till, jag och Jens till Sofia och Per och Pernilla och Jocke till Sheena.
Väl framme hos Sofia och Per så blev de fest och en massa mer skoj.
Efter denna fest blev det taxi hem till Lindgren och sova..

01/01 - Blev en otroligt seg dag, sovde mest,sedan lite mys framför tvn.

02/01 - Hemfärd till Söderhamn, Jens och jag packade in allt vi fått i jul och bilen blev PROPP full.
Men vi tog oss hem iaf, trångt men det fungerade.


Det kommer in bilder så snart som möjligt, men dom ligger just nu i Jens system kamera, och vi har inte utrymme på datorn för att lägga över bilderna än tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

2009-01-05 @ 10:52:00
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0