Måndag 21 November 2011

Snart bara 1 månad kvar till julafton:)
Jag har redan hunnit bakat lussebullar för första gången i mitt liv i helgen.
Det gick si så där.
Jag hade gjort en sats men efter jag väntat i 1 timme på att degen skulle jäsas utan att hände något
så fick sambon ringa en livlina (svärmor) och kontrollera vad vi gjort för fel.'
Vi fick ta bilen och köpa mer saffran, då vi kom hem så gjorde vi en ny sats och efter en timmes jäsning så hade det inte heller nästan skett något, men det hade väl jäst lite så vi tog den ur bunken och jag skulle lägga den på bordet för att knåda den, men den var så sjukt kladdig så jag insåg ganska snabbt att det var något fel.
Vi insåg att jag tagit för lite mjöl i degen, det stod att man skulle ta 1 liter mjöl och det mätte jag upp och hädde i. Men när vi läste det finstilta så skulle det vara 1,7 liter mjöl.
Vi fylde degen med mjöl och sedan kunden den knådas och jag började göra själva lussebullarna.
Jäkligt drygt men nu har vi lussebullar:)

Idag har jag hämtat julkassen från förrådet och tagit upp den:)
I helgen skal pyntas, byta gardiner ställa fram ljusstakar m.m.
Samt så skall jag baka pepparkakor i veckan eller helgen, ska bli sjukt mysigt.
Men vart är snön?!

Det är slutet av November och idag gick jag i tygskor, fin byxor och tjocktröja ute och det var inte ens kallt.
Hur kommer denna jul sluta? GRÖN?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0