Måndag 1 Mars 2010

Ny månad, Nya äventyr, Flytt och städning.

I helgen befann jag mig i Sollefteå och myste.
Under Lördagen var jag med Kajsa sötonge, vi solade, fikade och kollade affärer.
Samt vi blev ju bara tvungen, som alltid, att besöka vår lilla affär ***********.
Där vi båda självklart hittade fynd:)

Efter vi fyndat där gick vi till Coop för att invänta min mamma.
Vi skulle handla inför middagen.
Kajsa gick in och handlade sitt och jag med mamma hann bara innanför dörren,
för mamma skulle kolla böcker m.m, så jag stod bara innanför dörren då kajsa gick ut från affären, haha.

Nog om det, men igår var jag med sambos familj + lite släkt på brunch på Gålsjö.
Mums, men jag åt alldelens för mycket, som vanligt då man är där, haha.
Sedan när vi skulle åka hem, hem till Söderhamn så hade vi ju med oss en hel svart katt istället för
vår söta svart/vita pojke, Dexter hade nämligen varit inne i öppna spisen och lekt, så han var orange från tegel och svart från sot m.m
Så då vi kommit hem till lägenheten blev det bad för Dexter, eller bad och bad kanske man inte kan säga.
Men en lite dusch, jag ställde honom i badet (med lite vatten på botten) sedan tog jag vatten i handen och "klappade" honom, men detta gick ju inte, han klöste upp hela min högra underarm, så jag blev så galen.
Jag ställde honom istället på golvet och sprayade med vattenspruta på honom och gnuggade sedan med handduk, de mesta smutsen försvann som tur var, ansiktet på honom blev som vanligt. Det som kvarstår är hans tassar, herregud, hur ska man börja?

Idag ska vi handla.
- Katt leksaker
- Inför flytten grejer (kartonger, städgrejer m.m)
- Mat o.s.v

Sedan tänkte jag även städa ihop lite mer, efterom nästa helg (nästan 2 veckor) så ska vi ju flytta.
Eller om 2 veckor bor vi redan i nya lägenheten:) LÄNGTAR längtar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0