Sundsvall avklart!

Ja, Sundsvall helgen avklard!
Blev en härlig helg i Norrlands huvudstad,

Började med att mamma och Lakrits kom och hämta mig, då jag kommit med buss till centralen.
Vi åkte till Max och käka lite, Maxmål m. potatisgratäng, SJÄVKLART!
Sedan satte vi oss i bilen och for till Gärdehovshallen, där Sundsvall skulle möta Kiruna, J18.
När vi kommit in så såg jag en massa barn på isen, fast de var mycket, MYCKET större än lilla jag.
Vi gick och satte oss , självklart närmast Kirunas målvakt, lillebror André.
De började spela och jag började fota. Tog så otroligt mycket foton denna match.
Då domarna blåst och André skulle dricka vatten för första gången, tog han av sig stoppen och plocken och la på målet, han tog av sig hjälpen och även den la han på målet.
HERREGUD vilken syn, hans hockeykompisar (undrar om man kan kalla dom det) hade klippt André.
De hade gått ihop och köpt en rakapparat och klippt honom, så fullt så man skämdes.
Det var en stor toffs högst upp på huvudet med längden 20 cm cirka sedan fanns det kanske 6-7 olika stora fläckar här och var på huvudet, lite långa hårstrån vid ett öra, helt rakat vid andra örat.

Vi kom ialla fall fram till en sak, dessa som klippte honom kommer ALDRIG i hela sina liv att kunna bli frisörer.

När matchen var klar, Kiruna vann med 6-3 så skynda vi oss ut och André kom ut en liten stund senare så jag fick heja på honom efter några månader ifrån varandra. Sedan var han tvungen att duscha och vi checka in på hotellet, Scandic. Sedan bar de av till IKEA.
Där jag bara köpte några små saker, bajspåsar, diskborstar, musmatta och servetter.
Efter en väldigt lång stund i kön, så fick vi betala och gå till bilen.
När allt var inpackat i bilen och vi åkt från IKEA så åkte vi till Scandic och äta middag:)
Jag åt Scandic Club Sandwich, så otroligt gott, men mycket.
Efterrätten blev marängswiss:)

Efter denna middag bar de iväg till rummet för att sega framför tvn och sova.

Dag 2, Söndag uppe med barnprogram,haha
Packade allt inför utcheckning.
Borstade tänderna, klädde mig och gjorde mig klar för frukost.
Medans gick mamma ut med Lakrits.
När mamma kom tillbaka gick vi och åt frukost, herregud vad jag åt.

Jag åt följande:
1 ägg
2 tallrikar yougurt med blandade flingor
1 glas juice
Lite keso
Några smörgåsgurkor

Sedan begav vi oss ut till Birsta City, där vi gick på H&M, Glitter och Indiska.
Jag köpte bara en cardigan (har haft en sådan men den var de hål i resåren hade gått ur)
Samt fick jag en skjorta och ett linne av mamma, sedan köpte jag en stor, jätte snygg mössa från Indiska.

Sedan blev klockan så mycket så vi fick skynda oss till Eon Arenan, där Kiruna nu skulle möta Timrå.
Självklart kom vi lite sent samt gick vi inte på helt fel ställe vi kom liksom bakom alla på någon ståläktare.
Så vi fick skynda oss och byta plats då hamnade vi bakom speakerbåset.
Denna match stod andra målvakten, men vi hann bara se någon minut så byter dom in André.
Vilket jag var väldigt glad över, vill se min lillebror så mycket som det går, men jag tycker ändå lite synd om andra målisen, han hade otur.

Men tyvärr så var Timrå ett jäkligt bra lag alltså, otroligt duktiga killar.
Så Timrå vann med 10-0 (André släppte in 7 mål och andra målvakten 3)
Men jag tycker ändå att André var grymt duktig med tanken på hur mycket skott han fick på sig,
samt fick jag några guldkort på honom:)

Efter matchensslut gick vi ut coh inväntade André,
han kom ut och ganska sur förstås för de förlorade.
Men vi kramades och sa HejDå! sedan sprang André in för duscha och göra sig klar,
deras hemförst skulle ta mer än 10 timmar (inte så kul precis)
Samt så skulle jag coh mamma till Mc´Donalds för att äta lite, jag tog en Mc Feast meny,MUMS!
Sedan gick vi för att kontrollera om jag skulle få åka tåg eller buss hem, det blev....TÅG!:)
Men det var 1 timme och 15 minuter till tåget gick så jag, mamma och Lakrits gick en sväng in på stan,
bara promenad denna gång, ingen shopping:P
Vi gick några gator hit och dit sedan kände jag mig lite stressad så vi gick tillbaka och jag tog min packning
och vi gick till tågperongen, tåget stod redan där men det tog nästa 15 minuter innan de väl öppnade dörrarna och man fick gå in.

Efter tåg färden, Jens hade hämtat mig och jag kommit hem, så blev mina små kissebarn så gla´, då de fick träffa mig igen.
Så det blev en mysig kväll i soffan med mina 3 älsklingen (samt min fjärde i huvudet, Miranda)
Jag och Jens myste i soffan, med Dexter och Cilla sov på schäslongen.
Sedan sov dom med oss i sängen inatt med, tycket det inte gjorde något.

Men självklart skulle du klumpen Dexter göra någon dumhet där på natten, jag hade ett vattenglad på huvudgaveln ovanför mitt huvud som Dexter stötte till så att de var vatten ÖVERALLT!
Så inatt vid 01.30 tiden fick vi sitta och skura och torka sängen, Tack Dexter!

Älskling och jag................................................... Dexter och Cilla
Nej, nu slutar jag jobbet strax och då ska jag ner på stan och handla några grejer till kissarn,
då menar jag kattsand och mat.
Sedan väntar tvätten på mig ikväll också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0