Tisdag 24 November 2009

"En månad före doppare dan"

Ja, bara 1 månad kvar till julafton.
Nedräkningen startar,
Julklapparna handlas,
Julstädning drar igång,
Julbakningen o.s.v

Jag älskar julen, allt stök runt och så.


Ja, på Fredag åker vi upp till Sollefteå för att fira 1 advent.
Ska hinna med en hel del när jag är uppe under denna helg.
Blir mest att vara med familjen, hälsa på farmor om morfar.
Så det blir en härlig helg med släkten.
Men det här händer i helgen.


Vilken är din favorit jul låt?

Min är Julen är här

Stjärnorna faller i natten nu
himlarna sänker sig ner över jorden
Och när stjärnans bloss tänder sitt ljus hos oss
brinner en låga klar i hela Norden

Julen är här
och lyser frid på jorden
Glädjen är stor
i ett barns klara ögon bor den
Julen är här
i våra mörka länder
Kom, låt oss ta varandras händer
när julen är här

Och jag vill tända en stjärna till
den som har frusit och gått vill i världen
För den som inte finns hos oss
tänder vi nu ett bloss
brinner en låga klar
Kom hit, här är den

Julen är här
och lyser frid på jorden
Glädjen är stor
i ett barns klara ögon bor den
Julen är här
i våra mörka länder
Kom, låt oss ta varandras händer
när julen är här

Ge oss av den frid som rår
i stjärnornas förunderliga hem
Led oss på den väg vi går
så att vi hittar hem till dem

Julen är här
och lyser frid på jorden
Glädjen är stor
i ett barns klara ögon bor den
Julen är här
i våra mörka länder
Kom, låt oss ta varandras händer
när julen är här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0