Måndag 23 November 2009

"Titta framåt och se framtiden, titta bakåt och se...de försvunna!"

Vilken härlig och underbar helg det varit.
Började med Fredagen då Jocke kom och hälsade på.
Så vid halv 8 hämta vi honom och köpte pizza,
för att sedan åka hem och se IDOL 2009.
Stackars Reza som åkte ut, jag tyckte hon var jätte duktig.
Det blev en ganska kort kväll för mig, för efter IDOL
städade jag bara ihop det värst för att sedan göra mig klar att sova.

Lördagen vaknade jag av att väckaren pep.
Vi skulle skjussa Jocke till Sandviken, så det var nästan upp med tuppen.
Göra sig iordning, ge katterna mat och äta frukost, för att sedan åka.
Efter vi lämnat av Jocke åkte vi till Valbo, där vi började med att kika på
Media Markt (där jag även köpte min första julklapp), sedan gick vi in på expert,
där vi kikade på HP laptops.
För att sedan åka och finna parkering utanför IKEA som inte var det lättaste,
jag förstår inte då det är helg innan löning, att det kan vara så otroligt mycket folk där då.
Vi började med att äta lite, och i resturangen var det självklart fullt.
Vi började går på "utställning", alltså övreplan, men det gick så otroligt seg då det var många äldre där.
När vi väl kommit ner till "köpplanet" så fanns det inag vagnar kvar, så vi höll på att bli galna.
Så vi stod och väntade (då vi hört av personal att vagnar var på väg)
När äntligen vagnarna kommit så gick vi runt och plockade på oss de vi skulle ha.
Men de vi egentligen skulle dit och köpa fanns ju inte, alltså bambuskott.
Det var väldigt mycket slut på IKEA, tyvärr.

Då vi handla och betalat, gick vi till bilen och åkte hem.
Väl hemma så städa vi ihop lite och gjorde middag.
Då vi skulle ha fest senare på kvällen. (tyvärr blev det inga bilder)
Det blev bara en hemmakväll med fest, blev ingen utgång för någon.
Det blev mys med spel, vi spelade "Veckans Värsta" och någon ölspel på Xboxen.
Haha, det var ganska kul.
Då alla gått hem , så flyttade jag alla burkar/glas/flaskor m.m till köket,
så inte katterna skulle förstör något.

Söndagen sov vi otroligt länge, men det gjorde inget då katterna bara ville mysa på morgonen
så vi bara låg kvar.
För att sedan kliva upp och göra frukost och äta framför tvn.
För att senare baka pepparkakor, medan Jens började med middagen.
Middagen besto av potatisgratäng med fetaost och spenat, fläskfilé och svartvinbärs gele.
Till efterrätt mina ny bakade pepparkakor:)
Sedan hamnade vi framför tv4s film.
Shooter


Den filmen var faktiskt ganska bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0